5 Aralık 2009 Cumartesi

Fiyatı Zevkini Beriltiyor


smart'ın Brabus tarafından modifiye edilen zevk makinesi, müthiş bir keyif otomobili. Ne var ki 73 milyar liralık satış fiyatı bu zevki törpülüyor.


Mercedes ve İsviçreli saat üreticisi Swatch, otomobil üretimine 1998'de yollara çıkan smart City Coupe'yle başladı. 2000 yılının başında çıkan smart Cabrio'yla ikinci modelini tanıtan firmanın aynı platformda geliştirdiği smart Crossblade 2001 yılı Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilendikten sonra piyasaya sürüldü. Halen DaimlerChrysler bünyesinde faaliyet gösteren MCC'nin dördüncü modeli olan Roadster-Coupe'yse 2002 yazında yollara çıktı. smart versiyonlarında kullanılan 700 cc hacimli benzinli motorun 82 HP'lik turbo beslemeli versiyonu ve yine 0.7 litre 61 HP'lik turbo dizel motorla üretilen smart roadster'de ayrıca aynı motorun Mercedes'in resmi tuning firmalarından Brabus tarafından geliştirilen 101 HP'lik bir versiyonu da sunuluyor. Otomobilin bütün versiyonları 6 ileri vitesli Softtouch sıralı otomatik şanzımanla üretiliyor.

Smart'ın Brabus tarafından modifiye edilen zevk makinesi, müthiş bir keyif otomobili.
145 lt'lik bagaj hacmi ön kaputun altında hizmet veriyor.
Standart kardeşleriyle aynı olan iç mekan yapısında deri kaplı direksiyon ve koltuklarla metal kaplı kısımlar fark yaratıyor.

Karoser, iç mekan

İlk tanıtıldığı 1998'den itibaren fortwo -o zamanki adıyla City Coupe- Roma, Paris ve Milano gibi yoğun trafik sorunun yaşandığı Avrupa metropollerinde başarılı satış grafiği çizen otomobil, artık sportif kulvarda da ağırlığını koymak istiyor. roadster-coupe versiyonuyla aynı platform üzerinde yükselen ve arka kısmı hariç ortak karoseri kullanan roadster, saldırgan görünümlü safkan sportif bir otomobil. Karbon fiber gövdesi B sütunundan başlayıp marşbiyeleri de oluşturan özel alaşımdan üretilmiş Tridion güvenlik kafesiyle güçlendirilen smart roadster, iki yolcu için sürüş zevkine ait her şeye sahip bir otomobil. Motoru B sütununun arkasında yer alan otomobilde bagaj Porsche modellerindeki gibi önde. Otomobilin tavanı kumaş olsa da kapalıyken coupe formu kazandırıyor. coupeden roadster formatına geçirmek içinse önce elektrik kumandalı olarak tavanı açmak, sonra da A ve B sütunlarını birleştiren üst direkleri bagajda gizlemek gerekiyor. Bu işlem için bir dakika bile yeterli. roadster'in dış görünümdeki marjinal çizgilerin sürdürüldüğü iç mekanı son derece dar. Öyle ki sürüş sırasında sürücü ve yolcu arasında dirsek teması hiç eksik olmuyor! Üzerinde dairesel turbo basınç ve hararet göstergeleri yer alan kokpitteki havalandırma kumandalarının yönlendirme ve üfleme şiddet ayarı dahil tümü sürgülü olarak tasarlanmış. Otomobil üreticileri bu tip sürgülü kumandalardan vazgeçeli yıllar oldu ama kumandalar böyle marjinal bir otomobilde sırıtmıyor. Aracın gösterge tablosunda yakıt göstergesi bulunmuyor. Onun yerine LCD ekranda dijital bir gösterge var. Yakıt durumu yol bilgisayarından depoda kalan litre miktarı olarak da görüntüye getirilebiliyor. Kokpitte kullanılan plastik kalitesi ancak yeterli düzeyde. İşçilikteyse yer yer küçük kusurlar görülebiliyor. Ama unutmamak gerek bu otomobilde her şey “sürüş aşkına”… smart'ın öndeki bagaj bölümünde 145 litrelik kullanım alanı yer alıyor. Ama araç roadster formuna getirildiğinde tavandan çıkartılan sütunların koyulmasıyla bagaj alanı tamamen kaplanıyor.

Motor, performans

0.7 litre hacimli motorun performansı ve yakıt tüketimi tatminkar.
Motora ulaşmak için kokpitteki bir düğmeyle otomatik açılan kapağın altındaki ikinci bir kapağı daha açmak gerekiyor. Otomobilin 0.7 litre hacimli, üç silindirli ve silindir başına iki supaplı olan intercoolerlı Suprex motoru, Brabus'un yaptığı modifikasyonlarla 61 ve 82 HP'lik kardeşlerinden bambaşka bir karaktere bürünmüş. Bu farklılığın ardında turbo basıncının yükseltilmesinden başka, performansa yönelik mekanik değişiklikler de var. Geometrisi farklı piston kafaları, özel işlemlerle geliştirilmiş silindir kapağı ve dereceleri geliştirilmiş performans tipi eksantrik milinin yanı sıra kullanılan özel susturucu otomobilin yapısını değiştirmiş.
Altı ileri vitesli sıralı otomatik şanzımanla donatılan otomobilin vites değişimleri vites kolundan yapılabildiği gibi direksiyon üzerindeki düğmelerle de gerçekleştirilebiliyor. Üç dişliden oluşan şanzıman, iki farklı son dişli sayesinde altı kademeli olarak çalışıyor. Motordaki değişikliklerden başka, farklı bir yazılım kullanılan Soft Touch sıralı otomatik şanzımanda da vites değişimlerinin kasılmasız olarak çok hızlı değişmesi sağlanmış. Benzer yapılı şanzımanlara göre yokuşta yapılan kalkışlarda geri kaymaya başlamadan önce daha toleranslı olduğunu hissettiren sistem, motorun özellikle ara hızlanmalardaki çabukluğuna müthiş uyum sağlıyor.
Sonuç olarak otomobilin performansı 0.7 litre hacimli bir motordan umulmadık kadar yüksek. Özellikle ara hızlanmalar çok keyifli, smart sollamalarda bir pire çabukluğuyla hareket ediyor. Ama üzerinde Brabus logosunu taşıyan bir otomobilin 0-100 km/s hızlanmasının 10 saniyenin altında olması bekleniyor.
Mercedes ve Brabus'un en önemli başarılarından biri de performans/tüketim dengesini yakalayabilmiş olması. Test koşullarında 100 km'de 6.1 litre yakıt tüketen otomobil, küçük deposuna rağmen 573 km'lik menzile ulaşabiliyor. Ateşli kullanımlarda tüketim 8.0 litre civarına çıkabiliyor.

Kullanım, konfor

Roadster kimliğine uygun olarak sürücüsünden otomobile konsantre ve çok hakim olmasını bekleyen smart, sürüşü iyileştirmek için bir çok meziyete sahip. Yol tutuş karakterinin özünü Mercedes'e borçlu olan otomobilde bir çok kritik nokta gibi süspansiyon ayarları da Brabus tarafından geliştirilmiş. Süspansiyon sistemi böbrek taşı olan hastaların taş düşürmelerine yardımcı olacak kadar sert. Tabii bunda önde 205/40 R17, arkada 225/35 R17 ebatlı lastiklerin de payı var. ESP destekli süspansiyon sistemi otomobilin yolda tutunmasını sağlıyor. Porsche modellerinde arkaya konumlandırılmış motor ve hafif kalan boş ön kısım nedeniyle 200 km/s'den sonra baş gösteren önden gezinme sorunları, smart'ta biraz daha örken başlıyor. Rüzgarlı havalarda gezinme iyice belirginleşiyor. ESP devreden çıkartılıp roadster ruhuyla kullanım başladığında arkadan itişin zevk veren tipik kusurları öne çıkıyor. Tozlu ya da ıslak yüzeylerde arkadan kopma eğilimi gösteren otomobil, kontra direksiyon manevralarıyla çizgisine döndürülüyor. Aracın elektro hidrolik direksiyonu, kullanıcı tercihine göre programlanabilen sertlik ayarına sahip. roadster'in fren sistemi de Brabus'un ellerinde kimlik değişimine uğramış. Ama bu değişim öyle etkili olmuş ki, fren denemelerinde Auto SHOW tarihinin en başarılı derecelerini saptadık. 100 km/s hızdan 34 metrede durabilen smart, bu derecesiyle geçmiş yıllarda Maserati Spyder ve Porsche 911'de saptadığımız 35 metrelik test verilerinin önüne geçmeyi başardı.

Fiyat, donanım

smart roadster Brabus hakkındaki tüm olumlu düşünceleri alaşağı eden satış fiyatı tam 41 bin Euro (yaklaşık 73 milyar 400 milyon lira). Otomobilin donanımında sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS, EBD, deri döşeme, koltuk ısıtması, tam otomatik açılıp kapatılabilen kumaş tavan, klima, polen filtresi, sis farları, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, yağmur sensörü, park sensörü, buzlanma uyarısı, radyo/CD çalar, CD değiştirici, 17 inçlik Brabus alaşım jantlar, Brabus egzoz yer alıyor.

Teknik veriler


Smart Roadster Brabus
Fabrika verileri
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/3
Subap/eksantrik sayısı) 6/1
Motor hacmi (cc) 698 cc
Maksimum güç (HP-d/d) 101 HP-5250 d/d
Maksimum tork (Nm-d/d) 130 Nm-2500 d/d
Son hız (km/s) 195 km/s
Şanzıman 6 ileri sıralı otomatik
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/kampana
Lastikler ön: 205/40 R17, arka: 225/35 R17
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 4.6/5.3/6.6 lt/100 km
Depo hacmi (lt) 35 lt
Boş ağırlık (kg) 810 kg
Bagaj hacmi (lt) 145 lt
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 3425/1615/1190
Aks mesafesi (mm) 2360
Test verileri
Fren mesafesi (m) 34 m
Tüketim (lt/100km)/Menzil 6.1/573
Hızlanma
0-50 km/s 3.8
0-100 km/s 10.7
0-130 km/s 19.1
0-400 m 18.0
60-100 km/s(4. vites) 6.5
İç gürültü (db(A))
50 km/s 67
100 km/s 71
130 km/s 74




Şanzıman oranları 1-3.38, 2-2.45, 3-1.88, geri: 3.06
Son dişli oranı 3.92/1.72:1

0 yorum:

Yorum Gönder

About Me

Fotoğrafım
batindemir
16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.
Profilimin tamamını görüntüle

Pages

ARŞİVİM

BEN KİMİM ?

Fotoğrafım
16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.

Followers