5 Aralık 2009 Cumartesi

Mini Cooper Cabrio

Mini Cooper Cabrio Mini'nin başarı hikayesi devam ediyor ve Cabrio ile hedef, yazın güneşi altında iyi bir yer sahibi olabilmek.


Beachclublarda eğlenmek, son birkaç yılın moda eylemleri arasında. İster Kilyos, ister Bodrum, isterse Çeşme'de olsun akıllı girişimciler, plaj gastronomisini kumlara taşıyor. Yeterli sayıda şemsiye, şezlonglar ve biraz da moda müzik... Şimdiyse BMW, bu yeni akıma en iyi uyacak otomobili üretiyor: Küçük, üstü açık ve moda bir otomobil olan Mini Cabrio. Mini kullanmak zaten "in"di, Mini Cabrio kullanmaksa artık "süper in" olacak.
Cabrio karoser Mini tarihinde köklü bir gelenek. Çünkü bir kült olan eski Mini'nin fabrikasyon veya sonradan (bu konuda uzmanlaşmış özel firmalar tarafından) üretilmiş üstü açık versiyonları uzun yıllar boyunca üretildi. Çekimler için bunlardan biri, Mengers tarafından üretilmiş eski nesil bir Mini Cabrio da bizlere eşlik etti. İkilinin arasında ortak genleri fark etmemek gerçekten çok zor.
Retro, yani nostaljik tasarımlar hala oldukça beğeniliyor. Kardeşlerden yeni olanı, kesinlikle bu yılın en güzel plaj şezlongu. Yeni versiyonun en büyük avantajı, üstünün su geçirmeyecek şekilde tam otomatik olarak yani bir düğmeye basılarak açılıp kapanması. Antika versiyondaysa bunun için sürücünün, çıtalar, çubuklar ve brandayla bizzat uğraşıp durması gerekiyordu.
Ancak yeni Mini Cabrio kullanmayı bir prestij unsuru haline getiren tek özellik, tavan mekanizmasının kolaylığı değil tabii ki. Bunun dışında otomobil, üstü kapalıyken bile bir cabrio olduğunu hemen anlatıyor insanlara. Çünkü yeni moda açılır metal bir tavan yerine araçta, siyah, mavi ve yeşil renklerde seçilebilen kumaş bir tavan bulunuyor. Küçücük bir deliğe dönüşen bagaj kapağıysa eski versiyonda olduğu gibi menteşeleri açıkta olacak şekilde tasarlanmış.
İki kademeli tavan açılma seromonisiyse kesinlikle çok modern. Kademelerin ilkinde tavan brandası, bir sunroof gibi 40 cm geriye kayıyor. İkinci kademede düğmeye tekrar basıldığında küçük İngiliz, kusursuz bir cabrioya dönüşüyor. Son olarak tavan brandası, birkaç kat halinde ve bagaj hacminden fazla çalmayacak şekilde katlanarak yuvasına giriyor. Bu şovun tamamı standart donanımda ve uzaktan kumanda ile 15 m kadar uzaktan da başlatılabiliyor. Ayrıca bu şov, birçok izleyicinin gözünü üzerinizde toplamayı da garanti ediyor.





Kumaş tavan Mini'nin görünümünü iyileştiremez

Kumaş tavanın iyileştiremediği tek şeyse, otomobilin nostaljik görünümü. Çünkü üstü açık kullanımda otomobilin tasarımı, uyumluluğunu kaybediyor. Bunun nedeniyse arka koltukların arkasındaki tasarımda kullanılan kırılmanın, aracın klasik siluetiyle uyuşmaması. Gerçekten de BMW mühendisleri, bu can sıkıcı ayrıntıyı gizlemek için fazla uğraşmamışlar. Arkadaki hörgüçleri andıran metalik çıkıntılar, arazi araçlarının önüne sonradan takılan bull-barlar gibi sırıtıyor. Ayrıca geri geri manevra yapmak da tam bir kabus. Güvenlik açısından mecburi olan bu yapı yüzünden arka görüş hissedilir şekilde kısıtlanıyor. Neyse ki park sensörleri otomobilin standart donanımında yer alıyor. Bunun dışında görüş özellikleri, akan trafikte de alışkanlık gerektiriyor çünkü soldan sağdaki şeride geçmek, aracın arka kısmında olanların görülmesi neredeyse mümkün olmadığından sürücüyü zorluyor. Karoserde yapılan güçlendirmeler nedeniyle aracın ağırlığı, standart versiyona göre 100 kg daha fazla ve bu fark performansta kendisini hissettiriyor. Teste konuk olan 115 HP'lik versiyon, standart versiyona göre biraz daha ağır ve tutuk bir etki yaratıyor. Aslında bu problemin arkasında, Chrysler ve BMW'nin Brezilya’da ürettiği pek de canlı olmayan 1.6 litrelik motor yatıyor. Torkun düşük olması ve uzun tutulan vites oranları, doğal olarak keyif ağırlıklı performans rakamları sunamıyor. Örneğin 0-100 km/s hızlanmada Mini Cabrio, üstü kapalı kardeşinden 1 saniye daha yavaş. Benzer bir saptama esneklik ölçümleri için de geçerli. Bir zamanların güçlü Mini versiyonlarını işaret eden Cooper unvanını bu model kesinlikle hak etmiyor. Bu performans rakamlarından hareketle 90 HP'lik Mini One'ın iyice zayıf kalacağını düşünmek yanlış olmaz. Kesin olan tek şeyse, sportif performans isteyenlerin 163 HP'lik Cooper S Cabrio'yu tercih etmelerinin gerektiği. Üstün özellikler sergileyen direksiyonsa mutlak bir sürüş keyfi kaynağı. Üstü açık haliyle Mini'nin karakteri, go-kartlara bir adım daha yaklaşıyor. Anlık yön değiştirme komutlarına mükemmel tepkiler veren bu direksiyondan çok daha iyisini yapabilmek mümkün değildir herhalde. Oxford'da üretilen otomobil, BMW'nin kalitesine yaklaşamıyor. Örneğin test otomobilinin üçgen camlarından biri yuvasından çıktı ve bir daha kapatılamadı. Karoser yüksek burulma direncine sahip olduğunu hissettirse de bozuk yollarda açık konumdaki tenteden tıkırtı sesleri geliyordu. Neyse ki bu tür zayıflıklar aracın başarısını olumsuz etkilemeyecek. Hatta başarılı olacağına ve büyük şehirlerin lüks semtlerindeki yollarda kendisine sık sık rastlayacağımıza kesin gözle bakılıyor.

Dik ön cam cabrio keyfini arttırıyor. Uzun boylular da Mini de rahat ediyor. Tente, tavandaki bir düğme yardımıyla açılıyor.
1.6 lt'lik 4 silindirli motor, 16 supaba ama tek eksantriğe sahip.
Geçmiş ve bugün: Yeni Mini, cabrio haliyle de nostaljik tasarıma sadık kalıyor. Özellikler virajlarda sürüş keyfi garanti.
Klasik versiyonla karşılaştırıldığında yeni Mini, maksimum havaya sahip. Açılan tente, arkadaki yuvasında gizleniyor.

Mengers: Nostalji meraklıları için Mini Cabrio


Almanya'nın Oldenburg kentinde yerleşik olan Mengers Special Cars GmbH (Tel: 0049-441-39893), talep üzerine özel Mini modelleri üretiyor. Fotoğraflara konuk olan otomobilse 2000 yılında üretilmiş 63 HP'lik bir Mini Cabrio. Çamurluk genişletmeleri, 13 inçlik Revolution jantlar, yarı deri döşemeler, Niro spor egzoz, ahşap gösterge paneli ve süspansiyonun alçaltılması, otomobilde yapılan kapsamlı değişiklikler arasında yer alıyor. Otomobilin tavanı ve tavanın iskeleti, manuel olarak katlanıp bagaja yerleştiriliyor. Takla barı kullanılmayan Mini Cabrio'nun fiyatıysa yaklaşık 23 bin Euro.

Teknik veriler


Mini Cooper Cabrio
Fabrika verileri
Motor (tip/silindir sayısı) sıralı/4
Subap/eksantrik sayısı) silindir başına 4/1
Motor hacmi (cc) 1598
Maksimum güç (HP-d/d) 115-6000
Maksimum tork (Nm-d/d) 150-4500
Son hız (km/s) 193
Şanzıman 5 ileri, manuel
Frenler (ön/arka) disk/disk
Lastikler 195/55 R 16 V
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 10.1/5.7/7.3
Depo hacmi (lt) 50
Boş ağırlık (kg) 1260
Bagaj hacmi (lt) 150/670
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 3635/1690/1415
Aks mesafesi (mm) 2467
Test verileri
Fren mesafesi (m) 37.5
Tüketim (lt/100km)/Menzil 9.0/550
Hızlanma
0-50 km/s -
0-100 km/s 10.2
0-130 km/s 16.5
0-400 m -
60-100 km/s(4. vites) 11.4
İç gürültü (db(A))
50 km/s 61
100 km/s 69
130 km/s 73

PUAN TABLOSU

Test verileri

Maksimum puan Mini Cooper Cabrio
İç mekan genişliği (ön) 35 28
Bagaj hacmi 15 4
Yükleme kapasitesi 15 11
Hızlanma 30 11
Esneklik 30 1
Son hız 20 8
Frenler 30 21
Gürültü 15 12
Dönüş çapı 10 4
Yakıt tüketimi 20 13
Ara toplam 220 113

Test izlenimleri

Maksimum puan Mini Cooper Cabrio
Motor özellikleri 25 17
Şanzıman/vites değişimleri 20 18
Sürüş özellikleri 25 24
Direksiyon 20 20
Yol konforu/koltuklar 25 20
Açılır tavan 20 17
Ses 5 3
Ferahlık hissi 10 8
Kullanışlılık 20 14
Görüş özellikleri 10 4
Kalite hissi 20 15
Ara toplam 200 160

0 yorum:

Yorum Gönder

About Me

Fotoğrafım
batindemir
16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.
Profilimin tamamını görüntüle

Pages

ARŞİVİM

BEN KİMİM ?

Fotoğrafım
16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.

Followers