Mini Cooper Cabrio
| |
| |
|
Cabrio karoser Mini tarihinde köklü bir gelenek. Çünkü bir kült olan eski Mini'nin fabrikasyon veya sonradan (bu konuda uzmanlaşmış özel firmalar tarafından) üretilmiş üstü açık versiyonları uzun yıllar boyunca üretildi. Çekimler için bunlardan biri, Mengers tarafından üretilmiş eski nesil bir Mini Cabrio da bizlere eşlik etti. İkilinin arasında ortak genleri fark etmemek gerçekten çok zor.
Retro, yani nostaljik tasarımlar hala oldukça beğeniliyor. Kardeşlerden yeni olanı, kesinlikle bu yılın en güzel plaj şezlongu. Yeni versiyonun en büyük avantajı, üstünün su geçirmeyecek şekilde tam otomatik olarak yani bir düğmeye basılarak açılıp kapanması. Antika versiyondaysa bunun için sürücünün, çıtalar, çubuklar ve brandayla bizzat uğraşıp durması gerekiyordu.
Ancak yeni Mini Cabrio kullanmayı bir prestij unsuru haline getiren tek özellik, tavan mekanizmasının kolaylığı değil tabii ki. Bunun dışında otomobil, üstü kapalıyken bile bir cabrio olduğunu hemen anlatıyor insanlara. Çünkü yeni moda açılır metal bir tavan yerine araçta, siyah, mavi ve yeşil renklerde seçilebilen kumaş bir tavan bulunuyor. Küçücük bir deliğe dönüşen bagaj kapağıysa eski versiyonda olduğu gibi menteşeleri açıkta olacak şekilde tasarlanmış.
İki kademeli tavan açılma seromonisiyse kesinlikle çok modern. Kademelerin ilkinde tavan brandası, bir sunroof gibi 40 cm geriye kayıyor. İkinci kademede düğmeye tekrar basıldığında küçük İngiliz, kusursuz bir cabrioya dönüşüyor. Son olarak tavan brandası, birkaç kat halinde ve bagaj hacminden fazla çalmayacak şekilde katlanarak yuvasına giriyor. Bu şovun tamamı standart donanımda ve uzaktan kumanda ile 15 m kadar uzaktan da başlatılabiliyor. Ayrıca bu şov, birçok izleyicinin gözünü üzerinizde toplamayı da garanti ediyor.
|
|
|
|
Kumaş tavanın iyileştiremediği tek şeyse, otomobilin nostaljik görünümü. Çünkü üstü açık kullanımda otomobilin tasarımı, uyumluluğunu kaybediyor. Bunun nedeniyse arka koltukların arkasındaki tasarımda kullanılan kırılmanın, aracın klasik siluetiyle uyuşmaması. Gerçekten de BMW mühendisleri, bu can sıkıcı ayrıntıyı gizlemek için fazla uğraşmamışlar. Arkadaki hörgüçleri andıran metalik çıkıntılar, arazi araçlarının önüne sonradan takılan bull-barlar gibi sırıtıyor. Ayrıca geri geri manevra yapmak da tam bir kabus. Güvenlik açısından mecburi olan bu yapı yüzünden arka görüş hissedilir şekilde kısıtlanıyor. Neyse ki park sensörleri otomobilin standart donanımında yer alıyor. Bunun dışında görüş özellikleri, akan trafikte de alışkanlık gerektiriyor çünkü soldan sağdaki şeride geçmek, aracın arka kısmında olanların görülmesi neredeyse mümkün olmadığından sürücüyü zorluyor. Karoserde yapılan güçlendirmeler nedeniyle aracın ağırlığı, standart versiyona göre 100 kg daha fazla ve bu fark performansta kendisini hissettiriyor. Teste konuk olan 115 HP'lik versiyon, standart versiyona göre biraz daha ağır ve tutuk bir etki yaratıyor. Aslında bu problemin arkasında, Chrysler ve BMW'nin Brezilya’da ürettiği pek de canlı olmayan 1.6 litrelik motor yatıyor. Torkun düşük olması ve uzun tutulan vites oranları, doğal olarak keyif ağırlıklı performans rakamları sunamıyor. Örneğin 0-100 km/s hızlanmada Mini Cabrio, üstü kapalı kardeşinden 1 saniye daha yavaş. Benzer bir saptama esneklik ölçümleri için de geçerli. Bir zamanların güçlü Mini versiyonlarını işaret eden Cooper unvanını bu model kesinlikle hak etmiyor. Bu performans rakamlarından hareketle 90 HP'lik Mini One'ın iyice zayıf kalacağını düşünmek yanlış olmaz. Kesin olan tek şeyse, sportif performans isteyenlerin 163 HP'lik Cooper S Cabrio'yu tercih etmelerinin gerektiği. Üstün özellikler sergileyen direksiyonsa mutlak bir sürüş keyfi kaynağı. Üstü açık haliyle Mini'nin karakteri, go-kartlara bir adım daha yaklaşıyor. Anlık yön değiştirme komutlarına mükemmel tepkiler veren bu direksiyondan çok daha iyisini yapabilmek mümkün değildir herhalde. Oxford'da üretilen otomobil, BMW'nin kalitesine yaklaşamıyor. Örneğin test otomobilinin üçgen camlarından biri yuvasından çıktı ve bir daha kapatılamadı. Karoser yüksek burulma direncine sahip olduğunu hissettirse de bozuk yollarda açık konumdaki tenteden tıkırtı sesleri geliyordu. Neyse ki bu tür zayıflıklar aracın başarısını olumsuz etkilemeyecek. Hatta başarılı olacağına ve büyük şehirlerin lüks semtlerindeki yollarda kendisine sık sık rastlayacağımıza kesin gözle bakılıyor.
|
|
|
|
| |
| |
|
Mini Cooper Cabrio | |
Fabrika verileri | |
Motor (tip/silindir sayısı) | sıralı/4 |
Subap/eksantrik sayısı) | silindir başına 4/1 |
Motor hacmi (cc) | 1598 |
Maksimum güç (HP-d/d) | 115-6000 |
Maksimum tork (Nm-d/d) | 150-4500 |
Son hız (km/s) | 193 |
Şanzıman | 5 ileri, manuel |
Frenler (ön/arka) | disk/disk |
Lastikler | 195/55 R 16 V |
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) | 10.1/5.7/7.3 |
Depo hacmi (lt) | 50 |
Boş ağırlık (kg) | 1260 |
Bagaj hacmi (lt) | 150/670 |
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) | 3635/1690/1415 |
Aks mesafesi (mm) | 2467 |
Test verileri | |
Fren mesafesi (m) | 37.5 |
Tüketim (lt/100km)/Menzil | 9.0/550 |
Hızlanma | |
0-50 km/s | - |
0-100 km/s | 10.2 |
0-130 km/s | 16.5 |
0-400 m | - |
60-100 km/s(4. vites) | 11.4 |
İç gürültü (db(A)) | |
50 km/s | 61 |
100 km/s | 69 |
130 km/s | 73 |
Test verileri | ||
| Maksimum puan | Mini Cooper Cabrio |
İç mekan genişliği (ön) | 35 | 28 |
Bagaj hacmi | 15 | 4 |
Yükleme kapasitesi | 15 | 11 |
Hızlanma | 30 | 11 |
Esneklik | 30 | 1 |
Son hız | 20 | 8 |
Frenler | 30 | 21 |
Gürültü | 15 | 12 |
Dönüş çapı | 10 | 4 |
Yakıt tüketimi | 20 | 13 |
Ara toplam | 220 | 113 |
Test izlenimleri | ||
| Maksimum puan | Mini Cooper Cabrio |
Motor özellikleri | 25 | 17 |
Şanzıman/vites değişimleri | 20 | 18 |
Sürüş özellikleri | 25 | 24 |
Direksiyon | 20 | 20 |
Yol konforu/koltuklar | 25 | 20 |
Açılır tavan | 20 | 17 |
Ses | 5 | 3 |
Ferahlık hissi | 10 | 8 |
Kullanışlılık | 20 | 14 |
Görüş özellikleri | 10 | 4 |
Kalite hissi | 20 | 15 |
Ara toplam | 200 | 160 |
Blog Archive
-
▼
2009
(63)
-
▼
Aralık
(9)
- BMW'nin En Küçük 4x4'ü X1 45.000 Euro'ya Türkiye'de
- Kısaca Audi Tarihçesi
- Audi A3,Volkswagen Golf ile aynı platformu paylaşa...
- Elizabet Bile Ona Dört Gözle Bakıyor''Yeni Audi A4''
- Hayata Yeni Baştan Başlayanlar İçin.Yeni 9. Nesil ...
- ROCKY - 4 " Burning Heart "
- KARŞILAŞTIRMA: OPEL ASTRA, VW GOLF
- Mini Cooper Cabrio
- Fiyatı Zevkini Beriltiyor
-
▼
Aralık
(9)
About Me
Pages
FAVORİLERİM
Labels
- Ailem (3)
- Ailem ve Arkadaşlarım ve Ben (1)
- Arabalar (14)
- Audi (3)
- Ben.. (2)
- BUGATTİ (1)
- Ford (1)
- Formula 1(F1) (4)
- Gelecek (7)
- Hayalim (1)
- Jipler (4)
- Karşılaştırma (2)
- Lamborghini (1)
- Marifetlerim (2)
- Maserati (1)
- Mercedes-Benz (9)
- Motorlar (1)
- Müzik (1)
- Nissan (2)
- Porsche (7)
- Sinema (1)
- Spor (1)
- Tarih (1)
- Test (1)
- Uçaklar (8)
- Ülkeler (5)
0 yorum:
Yorum Gönder