1 Ocak 2010 Cuma

Arazide Keyif Veriyor

Jeep Cherokee 2.8 CRD Renegade
Arazide keyif veriyor

Common-rail teknolojili dizel motoruyla benzinli kardeşlerine göre daha tutumlu olan Renegade donanımlı Cherokee, hafif arazideki performansıyla keyif veriyor.


Kökeni-teknik olarak değilse de en azından fikir olarak- 1946 yılında çıkan All-Steel Station Wagon'a kadar uzanan Cherokee, ilk olarak 2001 yılı Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Amerikan pazarında Liberty adıyla satılan otomobil, 2.4 litre 152 HP ve 3.7 litre 211 HP'lik benzinli, 2.5 litre 143 HP ve 2.8 litre 150 HP'lik common-rail turbo dizel motorlarla üretiliyor.

2002 yılında tanıtılan Renegade versiyonuna özel olarak daha şişkin gövde koruma bantları, koyu renkli arka camlar, tavanda kalın barlar ve sis farlarıyla donatılan Cherokee’nin iç mekanındaysa diğer versiyonlara göre donanımdan kaynaklanan küçük farklılıklar yer alıyor.


Karoser, iç mekan

Genel plastik ve işçilik kalitesinin yeterli olduğu kabinde deri döşeme, ambiansı oldukça yükseltiyor. Fildişi renkli zemine sahip gösterge tablosu, orta konsoldaki müzik sistemi ve kimi kumandalar Chrysler modellerinden tanıdık.

İç mekanda kullanılan işçilikve malzeme kalitesi yeterli düzeyde.
Cherokee'nin kabininde orta konsoldaki kol dayanağının ön kısmına yerleştirilmiş cam kumandaları, kapı içlerinde cam kumandasına benzediğinden karışıklığa yol açan merkezi kilit düğmesi ve kokpitin solundaki tavan sis farı düğmesi pek ergonomik değil.

Otomobilin iç mekanında oturma alanları ve diz mesafeleri oldukça geniş. Yüksekliği elektrikli olarak ayarlanabilen ön koltukların sırtlık ayarıysa manuel olarak yapılıyor. Kabinde modern bir şehirliyle sert bir arazi çocuğunun özellikleri iyi dengelenmiş.

Cherokee'nin bagaj camı ve kapağı birbirlerinden bağımsız olarak açılabiliyor. Bu kapakların ardındaki 821 litrelik hacim, arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla 1954 litreye kadar genişletilebiliyor.

Koyu renk arka camlar Cherokee'ye elit bir görünüm kazandırmış.
Arka bagaj kapağı ve arka camı birbirinden bağımsız olarak açılabiliyor.
Select Trac arazi şanzımanı vites kolunun yanındaki kolla kullanılıyor.
Cam kumandalarının yeri pek de ergonomik değil.

Motor, performans

2.8 litrelik motorun 360 Nm'lik maksimum torku yüksek çekiş sağlıyor.
Cherokee'ye güç veren, 2.8 litre hacimli, 4 silindirli, turbo beslemeli dizel motor, ürün gamına 2002 yılında dahil edilen common-rail direkt enjeksiyon sistemine sahip modern bir makine. Chrysler bünyesinde geliştirilen motor, firmanın başta Voyager olmak üzere birçok modelinde de görev alıyor. 360 Nm'lik maksimum torkuna 1800 d/d'de ulaşan motor, 1.9 tonluk araca ilk kalkışlarda atiklik kazandırmıyorsa da hantallık yaşamadan kolayca ilerleme imkanı sağlıyor. Otomobil özellikle arazi kullanımında çok güçlü olduğunu hissettiriyor. Bunun sırrı da alt devirde alınan yüksek tork. Öyle ki otomobil engebeleri neredeyse gaz pedalına yumuşak dokunuşlarla aşabiliyor. İlk çalıştırmalarda gürültülü olan motor ısındıkça sessizleşiyor ama yine de birçok binek otomobilde alıştığımız sessizliği Cherokee'de göremedik. Motor ısındıktan sonra da geleneksel dizel gürültüsü kabinde duyuluyor.

Otomobilin yüksek torku sorunsuz dağıtabilmesi için güçlü şaftlara bağlanmış Select Trac arazi şanzımanı, dört ileri vitesli ve geleneksel yapılı otomatik şanzımanla entegre çalışıyor. Wrangler ve Grand Cherokee'de de kullanılan sistem, sürücüye isteğe bağlı dört tekerlekten çekiş imkanı sunuyor. Arka diferansiyelinde sınırlı kaymalı Trac Lok kilitli diferansiyel bulunan otomobil, isteğe bağlı olarak sadece arkadan itişli, sürekli dört tekerlekten çekiş ve gerektiğinde dört tekerlekten çekiş (part time) modlarına alınabiliyor. Otomatik şanzımanın vites topuzu üzerinden yönetilen overdrive dışında gelişmiş bir fonksiyonu bulunmuyor.

Cherokee'nin test sürüşü sonucunda 100 km'de 11.3 litre olarak saptadığımız yakıt tüketimi rakipleri arasında en ekonomik değilse de 1.9 tonluk bir SUV için tatminkar. Cherokee bu ortalamayla kullanıldığında 70 litrelik deposu sayesinde yolcularına 619 km'lik menzile ulaşma imkanı tanıyor.

Kullanım, konfor

Ön akslarındaki bağımsız süspansiyon sayesinde otomobiller kadar konforlu sürüşler yapılmasını sağlayan araçta yumuşak helezonlar konfor düzeyini arttırıyor. Ancak özellikle arazi kullanımında süspansiyon ve çekiş sisteminden gelen mekanik gürültüler biraz keyif kaçırıyor

Uzaklaşma açısı 32.4, yaklaşma açısı 38 derece olan Cherokee'nin karın açısıysa 24.3 derece. Araçla 15 km/s hızı aşmamak kaydıyla 51 cm'lik su birikintilerinden geçmek mümkün.

Kaygan yüzeylerdeki frenajlar için ayrı bir kalibrasyon ünitesine sahip ABS'yle donatılmış olan fren sistemi, normal kullanımda ortalama yavaşlama performansı gösterebiliyor. Güvenlik sınırının biraz üzerinde, 100 km/s hızdan 41 metrede durabilen otomobil, sistem ısındıkça duruş mesafesini daha da uzatıyor.

Fiyat, donanım

Cherokee 2.8 CRD Renegade'in fiyatı 57 bin 271 Euro. Otomobilin donanımında, sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS, deri döşeme, direksiyondan kumandalı radyo/6'lı CD değiştirici, alt koruma, deri kaplı direksiyon simidi, elektrik kumandalı katlanabilen ısıtmalı aynalar, hız sabitleme sistemi, otomatik kararan iç ve sol dış ayna, hıza duyarlı yükseklik ayarlı direksiyon, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, klima, kol dayanağı, koyu renkli arka camlar, yol bilgisayarı, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, sis farları, açılır tavan ve port bagaj standart sunuluyor.

Teknik veriler


Jeep Cherokee 2.8 CRD Renegade
Fabrika verileri
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Subap/eksantrik sayısı) 16/2
Motor hacmi (cc) 2776 cc
Maksimum güç (HP-d/d) 150 HP-3800 d/d
Maksimum tork (Nm-d/d) 360 Nm-1800 d/d
Son hız (km/s) 174 km/s
Şanzıman 4 ileri Select Trac otomatik
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 235/70 R16
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) 8.2/9.9/12.7 lt/100 km
Depo hacmi (lt) 70 lt
Boş ağırlık (kg) 1876 kg
Bagaj hacmi (lt) 821/1954 lt
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4438/1818/1783
Aks mesafesi (mm) 2649
Test verileri
Fren mesafesi (m) 41 m
Tüketim (lt/100km)/Menzil 11.3/619
Hızlanma
0-50 km/s 4.5
0-100 km/s 14.1
0-130 km/s 20.9
0-400 m 19.4
60-100 km/s(4. vites) 10.0
İç gürültü (db(A))
50 km/s 61
100 km/s 65
130 km/s 69




Şanzıman oranları 1-3.00, 2-1.67, 3-1.00, 4-0.75, geri: 3.00
Son dişli oranı 4.1:1

GENEL DEĞERLENDİRME
Motor/performans
Common-rail direkt enjeksiyon teknolojisine sahip yeni nesil turbo dizel motor, alt devirlerde ürettiği yüksek torkla 1.9 tonluk Cherokee'yi pek zorlanmadan hızlandırıyor. Yakıt tüketimi konusunda daha ekonomik rakipleri var.
Karoser/konfor
Geleneksel Jeep çizgisine sahip küçük Cherokee, dinamik görünümüne karşın markasının getirdiği ağırlığı da taşıyor. Amerikan anlayışına uygun konfor sergileyen araçta Avrupalı kullanıcılara ters gelebilecek ergonomik yerleşimler var.
Güvenlik/sürüş özellikleri
Zengin güvenlik donanımına sahip olan araç, sakin kullanımda sorunsuz. Ama özellikle arkadan itişli kullanımda ani ve hızlı ağırlık transferlerinde stabilite bozulabiliyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş kullanımda stabilite sorunu yok ama manevralar biraz zorluyor.
Çekicilik faktörü
Küçük SUV'lar arasında özel bir yere sahip olan Cherokee'de en önemli cazibe faktörü dinamik sürüş karakteri ve genlerinden gelen hafif arazi koşullarındaki manevra kabiliyeti. Ama koşullar ağırlaştığında Cherokee de rakipleri gibi zorlanıyor.

Garanti kapsamı ve servis periyodu

  • Mekanik 2 yıl sınırsız km
  • Boya/pas 6 yıl
  • Yol yardımı (0212) 337 4 300
  • Periyodik bakım aralığı 10 bin km

    Sonuç
    2.8 litre hacimli common-rail turbo dizel motorla donatılan Jeep Cherokee Renegade, benzinli motora sahip kardeşlerinden de bildiğimiz asfalt ve arazi sürüş özelliklerini onlara göre çok daha ekonomik olarak yaşama imkanı veriyor. Çekiş sistemiyle hafif arazi koşullarında keyifli sürüşler sağlayabilen otomobilin satış fiyatıysa biraz yüksek.

  • 0 yorum:

    Yorum Gönder

    About Me

    Fotoğrafım
    batindemir
    16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.
    Profilimin tamamını görüntüle

    Pages

    ARŞİVİM

    BEN KİMİM ?

    Fotoğrafım
    16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.

    Followers