Arazide Keyif Veriyor
| |
| |
|
2002 yılında tanıtılan Renegade versiyonuna özel olarak daha şişkin gövde koruma bantları, koyu renkli arka camlar, tavanda kalın barlar ve sis farlarıyla donatılan Cherokee’nin iç mekanındaysa diğer versiyonlara göre donanımdan kaynaklanan küçük farklılıklar yer alıyor.
Genel plastik ve işçilik kalitesinin yeterli olduğu kabinde deri döşeme, ambiansı oldukça yükseltiyor. Fildişi renkli zemine sahip gösterge tablosu, orta konsoldaki müzik sistemi ve kimi kumandalar Chrysler modellerinden tanıdık.
| |
| |
|
Otomobilin iç mekanında oturma alanları ve diz mesafeleri oldukça geniş. Yüksekliği elektrikli olarak ayarlanabilen ön koltukların sırtlık ayarıysa manuel olarak yapılıyor. Kabinde modern bir şehirliyle sert bir arazi çocuğunun özellikleri iyi dengelenmiş.
Cherokee'nin bagaj camı ve kapağı birbirlerinden bağımsız olarak açılabiliyor. Bu kapakların ardındaki 821 litrelik hacim, arka koltuk sırtlıklarının yatırılmasıyla 1954 litreye kadar genişletilebiliyor.
|
|
|
|
| |
| |
|
Otomobilin yüksek torku sorunsuz dağıtabilmesi için güçlü şaftlara bağlanmış Select Trac arazi şanzımanı, dört ileri vitesli ve geleneksel yapılı otomatik şanzımanla entegre çalışıyor. Wrangler ve Grand Cherokee'de de kullanılan sistem, sürücüye isteğe bağlı dört tekerlekten çekiş imkanı sunuyor. Arka diferansiyelinde sınırlı kaymalı Trac Lok kilitli diferansiyel bulunan otomobil, isteğe bağlı olarak sadece arkadan itişli, sürekli dört tekerlekten çekiş ve gerektiğinde dört tekerlekten çekiş (part time) modlarına alınabiliyor. Otomatik şanzımanın vites topuzu üzerinden yönetilen overdrive dışında gelişmiş bir fonksiyonu bulunmuyor.
Cherokee'nin test sürüşü sonucunda 100 km'de 11.3 litre olarak saptadığımız yakıt tüketimi rakipleri arasında en ekonomik değilse de 1.9 tonluk bir SUV için tatminkar. Cherokee bu ortalamayla kullanıldığında 70 litrelik deposu sayesinde yolcularına 619 km'lik menzile ulaşma imkanı tanıyor.
Ön akslarındaki bağımsız süspansiyon sayesinde otomobiller kadar konforlu sürüşler yapılmasını sağlayan araçta yumuşak helezonlar konfor düzeyini arttırıyor. Ancak özellikle arazi kullanımında süspansiyon ve çekiş sisteminden gelen mekanik gürültüler biraz keyif kaçırıyor
Uzaklaşma açısı 32.4, yaklaşma açısı 38 derece olan Cherokee'nin karın açısıysa 24.3 derece. Araçla 15 km/s hızı aşmamak kaydıyla 51 cm'lik su birikintilerinden geçmek mümkün.
Kaygan yüzeylerdeki frenajlar için ayrı bir kalibrasyon ünitesine sahip ABS'yle donatılmış olan fren sistemi, normal kullanımda ortalama yavaşlama performansı gösterebiliyor. Güvenlik sınırının biraz üzerinde, 100 km/s hızdan 41 metrede durabilen otomobil, sistem ısındıkça duruş mesafesini daha da uzatıyor.
Cherokee 2.8 CRD Renegade'in fiyatı 57 bin 271 Euro. Otomobilin donanımında, sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS, deri döşeme, direksiyondan kumandalı radyo/6'lı CD değiştirici, alt koruma, deri kaplı direksiyon simidi, elektrik kumandalı katlanabilen ısıtmalı aynalar, hız sabitleme sistemi, otomatik kararan iç ve sol dış ayna, hıza duyarlı yükseklik ayarlı direksiyon, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, klima, kol dayanağı, koyu renkli arka camlar, yol bilgisayarı, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, sis farları, açılır tavan ve port bagaj standart sunuluyor.
Jeep Cherokee 2.8 CRD Renegade | |
Fabrika verileri | |
Motor (tip/silindir sayısı) | Sıralı/4 |
Subap/eksantrik sayısı) | 16/2 |
Motor hacmi (cc) | 2776 cc |
Maksimum güç (HP-d/d) | 150 HP-3800 d/d |
Maksimum tork (Nm-d/d) | 360 Nm-1800 d/d |
Son hız (km/s) | 174 km/s |
Şanzıman | 4 ileri Select Trac otomatik |
Frenler (ön/arka) | Hava kanallı disk/disk |
Lastikler | 235/70 R16 |
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km) | 8.2/9.9/12.7 lt/100 km |
Depo hacmi (lt) | 70 lt |
Boş ağırlık (kg) | 1876 kg |
Bagaj hacmi (lt) | 821/1954 lt |
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) | 4438/1818/1783 |
Aks mesafesi (mm) | 2649 |
Test verileri | |
Fren mesafesi (m) | 41 m |
Tüketim (lt/100km)/Menzil | 11.3/619 |
Hızlanma | |
0-50 km/s | 4.5 |
0-100 km/s | 14.1 |
0-130 km/s | 20.9 |
0-400 m | 19.4 |
60-100 km/s(4. vites) | 10.0 |
İç gürültü (db(A)) | |
50 km/s | 61 |
100 km/s | 65 |
130 km/s | 69 |
| |
| |
Şanzıman oranları | 1-3.00, 2-1.67, 3-1.00, 4-0.75, geri: 3.00 |
Son dişli oranı | 4.1:1 |
GENEL DEĞERLENDİRME |
Motor/performans |
Common-rail direkt enjeksiyon teknolojisine sahip yeni nesil turbo dizel motor, alt devirlerde ürettiği yüksek torkla 1.9 tonluk Cherokee'yi pek zorlanmadan hızlandırıyor. Yakıt tüketimi konusunda daha ekonomik rakipleri var. |
Karoser/konfor |
Geleneksel Jeep çizgisine sahip küçük Cherokee, dinamik görünümüne karşın markasının getirdiği ağırlığı da taşıyor. Amerikan anlayışına uygun konfor sergileyen araçta Avrupalı kullanıcılara ters gelebilecek ergonomik yerleşimler var. |
Güvenlik/sürüş özellikleri |
Zengin güvenlik donanımına sahip olan araç, sakin kullanımda sorunsuz. Ama özellikle arkadan itişli kullanımda ani ve hızlı ağırlık transferlerinde stabilite bozulabiliyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş kullanımda stabilite sorunu yok ama manevralar biraz zorluyor. |
Çekicilik faktörü |
Küçük SUV'lar arasında özel bir yere sahip olan Cherokee'de en önemli cazibe faktörü dinamik sürüş karakteri ve genlerinden gelen hafif arazi koşullarındaki manevra kabiliyeti. Ama koşullar ağırlaştığında Cherokee de rakipleri gibi zorlanıyor. |
|
|
About Me
Pages
FAVORİLERİM
Labels
- Ailem (3)
- Ailem ve Arkadaşlarım ve Ben (1)
- Arabalar (14)
- Audi (3)
- Ben.. (2)
- BUGATTİ (1)
- Ford (1)
- Formula 1(F1) (4)
- Gelecek (7)
- Hayalim (1)
- Jipler (4)
- Karşılaştırma (2)
- Lamborghini (1)
- Marifetlerim (2)
- Maserati (1)
- Mercedes-Benz (9)
- Motorlar (1)
- Müzik (1)
- Nissan (2)
- Porsche (7)
- Sinema (1)
- Spor (1)
- Tarih (1)
- Test (1)
- Uçaklar (8)
- Ülkeler (5)
0 yorum:
Yorum Gönder