26 Kasım 2009 Perşembe

Porsche 911 GT2



Porsche 911 GT2, Alman otomobil üreticisi Porsche tarafından üretilmiş, iki kişilik spor otomobil. Porsche 911 Turbo'nun tam bir yarış otomobiline daha yakın, ancak hala sokakta kullanılabilecek bir versiyonu olması için geliştirilmiştir. Geliştirilmiş motoru, süspansiyonu ve frenleriyle 911 Turbo'ya göre daha radikal bir araçtır. Araç, lüks kabul edilen parçaların (yedek lastik, arka koltuklar, elektrikli camlar) çıkarılması ve mevcut parçaların (kapılar, kaput, koltuklar) daha hafifleriyle değiştirilmesi sonucu 911 Turbo'dan ve GT3'den daha hafif olmayı başarmıştır.

Konu başlıkları

993 GT2

993 jenerasyonu baz alınan GT2, gerçekte uluslararası otomobil yarışlarında bulunan GT2 kategorisinde yarışacak araçların homologasyonunu sağlamak için üretilmişti. Araçta yarış lastiklerini örtebilmek için genişletilmiş çamurluklar ve kenarlarında hava girişleri bulunan, yeni ve büyük bir arka kanat kullanılmıştır. Orijinal 3.3lt motor 430hp güç üretirken, 3.6lt Turbo 6 silindir boksör motorun 1998'de kullanıma sokulmasıyla 450hp güce ulaşılmıştır.

911 GT2'nin yarış versiyonu uluslararası yarışmalarda başarılıydı. 1996 ve 1997 Le Mans 24 Saat yarışlarında kendi sınıfının galibi oldu.

911 GT2 Evo isimli daha da hızlı bir versiyonu da üretildi. 600hp'lik 3.6 litre düz-6 silindirli motor kullanılan bu versiyon, daha sonra özel olarak GT1 sınıfı için tasarlanan 911 GT1 yüzünden kısa ömürlü oldu.

996 GT2

Porsche'nin yeni 996 neslinin geliştirilmesiyle, 993 GT2'nin üretimi askıya alındı ve 996 GT2 tasarlanmaya başlandı. Ancak, 993 GT2'nin tersine 996 GT2, GT yarışlarındaki kuralların doğal havalandırmalı (turbo olmayan) araçlar lehine değişmesiyle pistlerde kendine yer bulamadı. Porsche kurallar dolayısıyla pist yarışlarında 996 GT2 yerine 911 GT3'e öncelik tanıdı.

Ancak bu durum Porsche'yi yüksek performanslı, yarış araçlarına yakın fakat yol kullanımına uygun bir 911 Turbo geliştirmekten alıkoymadı. 996 Turbo'nun 3.6 litre düz 6 silindirli motoru ilk etapta %10'luk bir güç artışıyla 420hp'den 462hp'ye çıkarıldı. Bu motor sonraki aşamalarda 483hp güce ulaştı. Araçta geniş çamurluklar, daha aerodinamik bir burun ve daha geniş arka kanat kullanılarak yere basma kuvveti arttırıldı.

Porsche'nin bir yarış GT2'si geliştirmemiş olmasına karşın, birçok Avrupa takımı kendi GT2 bazlı modellerini geliştirdi. Belçikalı PSI Motorsports'un 911 GT2-R (veya 911 Bi-Turbo) ve Almanya'daki A-Level Engineering'in modelleri anılmaya değerdir.

997 GT2

Porsche 997 serisinin GT2 versiyonu, Nürnburgring pistinde deneme sürüşlerinde gözlenmiştir. Araçta 997 Turbo ile benzer bir şasi vardır, ancak farklı bir arka kanat ve radyatörler için ekstra hava girişleri vardır. Ortalıkta henüz resmi bir açıklama olmamasına karşın Car and Driver otomobil dergisi, 997 GT2'nin 525hp güce sahip olacağını iddia etmiştir. Bu iddiasını 996 GT2'nin aynı kasa Turbo'dan 51hp güçlü olmasına dayandırmıştır.

2007 yazında piyasaya çıkan 997 GT2, 6500 devirde 530 beygir güç ile daha önceki 911 Turbo'dan 50 beygir daha güçlüdür. 911 ailesinin en hızlı modeli olan GT2'de eski Turbo'da kullanılan 3.6 litrelik 6 silindirli boksör motor kullanılmıştır. Ayrıca GT2, 1440 kg ağırlığı ile 911 Turbo'dan 145 kg daha hafiftir. Güç ve ağırlıktaki iyileştirmeler sonucu ton başına 368 BG güce sahip olan GT2'nin torku 2200-4500 devir/dakika arasında 680 Nm olmuştur. 0-100 km/sa hızlanmasını 3.7, 0-160'ı ise 7.4 saniyede tamamlayan GT2 maksimum 329 km/sa hıza sahiptir. 100 km'de 12.5 litre olarak belirlenen yakıt tüketimi ise sınıfındaki araçlara göre çok düşüktür.[2

0 yorum:

Yorum Gönder

About Me

Fotoğrafım
batindemir
16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.
Profilimin tamamını görüntüle

Pages

ARŞİVİM

BEN KİMİM ?

Fotoğrafım
16 Ekim 2002 tarihinde İstanbul' da dünyaya geldim.

Followers